26.04.2024
 

 

Σεμινάρια τοπικής ιστορίας στο Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Το Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης διοργανώνει σεμινάριο για καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με αντικείμενο την τοπική ιστορία. Στο σεμινάριο διδάσκουν αφιλοκερδώς μέλη ΔΕΠ και διδάκτορες ερευνητές και συμμετέχουν 35 καθηγητές από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης. 

Οι διαλέξεις πραγματοποιούνται κάθε εβδομάδα στο Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, από 28/3/2013 έως και 24/4/2013, ώρα 18.00-19.30. Οι διδάσκοντες και τα αντίστοιχα θέματα έχουν ως εξής:

Δρ  Πολυξένη Αδάμ Βελένη, Διευθύντρια Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης. «Η Αρχαία Θεσσαλονίκη: Ένα περίγραμμα».

Δρ Παντελής Νίγδελης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας ΑΠΘ. «Η Αρχαία Θεσσαλονίκη μέσα από τις επιγραφές της».

Δρ Μαρία Καζαμία-Τσέρνου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Θεολογίας ΑΠΘ, «Μνημεία της Βυζαντινής Θεσσαλονίκης».

Δρ Φωκίων Κοτζαγεώργης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας ΑΠΘ, «Η οθωμανική Θεσσαλονίκη, 15ος – 18ος αιώνας».

Δρ Ευάγγελος Χεκίμογλου, Έφορος, Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης. «Κοινότητες και συντεχνίες στη Θεσσαλονίκη (1792-1912)» και «Η Θεσσαλονίκη του μεσοπολέμου».

Δρ Λουκιανός Χασιώτης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας ΑΠΘ. «Η ένταξη της Θεσσαλονίκης στο ελληνικό κράτος»

Δρ Σιδηρούλα Ζιώγου-Καραστεργίου, Καθηγήτρια, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας ΑΠΘ. «Η ένταξη της εκπαίδευσης στο ελληνικό κράτος μετά το 1912».

Δρ Μαρία Καβάλα, Μεταδιδακτορική ερευνήτρια, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ. «Η Θεσσαλονίκη την Κατοχή».

Στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς θα χορηγηθεί πιστοποίηση παρακολούθησης και θα προτιμηθούν στο δεύτερο σεμινάριο για τη διδακτική του Ολοκαυτώματος που θα διοργανώσει το ΑΠΘ σε συνεργασία με την Κοινότητά μας.

Είναι η πρώτη φορά που διεξάγεται σεμινάριο τοπικής ιστορίας σε υψηλό επίπεδο και έχει οπωσδήποτε πειραματικό χαρακτήρα. Η όλη διοργάνωση θα αξιολογηθεί από τους συμμετέχοντες, ώστε να επαναληφθεί με τις κατάλληλες τροποποιήσεις, δεδομένου ότι το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών είναι μεγάλο. Το ενδιαφέρον αυτό εκφράζεται και με τις αυξημένες επισκέψεις σχολείων στο Μουσείο κατά τη φετινή σχολική χρονιά.