Page 14 - IKTH efimerida sxoleiou No38_bl
P. 14

ΒΗΜΑ                                                                               ΑΠΌ ΤΗΝ
         ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ                                                                      Δ' ΤΑΞΗ




        ΠΩΣ ΤΑ

        ΧΑΡΤΟΝΟΜΙΣΜΑΤΑ

        ΜΑΣ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΝ

        ΤΟΠΟ ΜΑΣ

                                                              Οι απεικονίσεις στα χαρτονομίσματα της Δραχμής είναι
                                                              διαφορετικές για να δείχνουν τους διαφορετικούς ήρωες
         Θεωρώ ότι τα νομίσματα έχουν                         και μορφές της ελληνικής ιστορίας.
         τις συγκεκριμένες απεικονίσεις,                                                                   Ιωσήφ
         γιατί αυτά που απεικονίζονται
         είναι ιστορικά πρόσωπα ή ιστο-                                              Την
         ρικές πόλεις και χωριά. Έτσι τους                                     προηγουμένη εβδο-
         τιμάμε και δεν τους ξεχνάμε ποτέ.                                μάδα στο σχολείο συζητήσαμε
         Θυμόμαστε την ιστορία μας, τους                               στην τάξη με τη δασκάλα μας για τα
         σημαντικούς ανθρώπους και τα                                χαρτονομίσματα και τα κέρματα των δραχ-
         όμορφα μέρη της Ελλάδας από                                μών, το νόμισμα της Ελλάδας πριν το Ευρώ.
         την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
                                 Έλενα                            Παρατηρήσαμε ότι επάνω στα χαρτονομίσματα και
                                                                 στα κέρματα των δραχμών απεικονίζονται πρόσωπα
                                                                 από τον πολιτικό, στρατιωτικό χώρο αλλά και από την
                                                                επιστήμη, την τέχνη και τον αθλητισμό. Θεωρώ ότι οι
                                                                καλλιτέχνες ζωγράφισαν αυτά τα πρόσωπα στα χαρτο-
                                                                 νομίσματα και στα κέρματα των δραχμών , γιατί όλοι
            Πιστεύω, ότι οι λόγοι που έχουν επι-                  τους πρόσφεραν στην Ελλάδα, ο καθένας με τον δικό
         λεγεί οι συγκεκριμένες απεικονίσεις στα                   του τρόπο. Επομένως έπρεπε να τους τιμήσουν,
         χαρτονομίσματα αλλά και στα κέρματα                        γιατί το έργο τους γράφτηκε στην ελληνική
         είναι οι εξής:                                               ιστορία. Τέλος θεωρώ ότι είναι πολύ σημα-
            Όταν  παρουσιάζονται  απεικονίσεις                          ντικό να θυμόμαστε και να  τιμούμε
         από αρχαίους θεούς της Ελλάδας μαθαί-                             αυτούς τους ανθρώπους.
         νουμε για αυτούς. Επίσης, όταν  παρου-                                             Λυδία
         σιάζονται απεικονίσεις από ήρωες, όπως
         του 1821, καταλαβαίνουμε πόσο σημα-
         ντικοί ήταν, καθώς απεικονίζονται στα    Στα χαρτονομίσματα και στα κέρ-
         χαρτονομίσματα και στα κέρματα των       ματα των δραχμών έχουν επιλεγεί
         Δραχμών. Επιπλέον, όταν παρουσιάζονται   πρόσωπα και τοποθεσίες  και  άλλα    Διάβασα σ’ ένα άρθρο για
         απεικονίσεις από μέρη της Ελλάδας παλιά   γεγονότα που σημαίνουν  πολλά  για   ποιον λόγο οι δραχμές απει-
         και απ’ την άλλη πλευρά του κέρματος     τους Έλληνες από την αρχαιότητα      κονίζουν διαφορετικές ει-
         ή του χαρτονομίσματος παρουσιάζονται     μέχρι σήμερα. Για παράδειγμα, στα    κόνες η καθεμία και διαπί-
         απεικονίσεις από μέρη της Ελλάδας τώρα,   χαρτονομίσματα συναντάμε τον Δία,   στωσα ότι κάθε εικόνα είναι
         βλέπουμε τα  ιστορικά  μέρη  της  Αρχαίας   που ήταν ο πατέρας των θεών ή     μοναδική σε κάθε κέρμα ή
         Ελλάδας αλλά και τα σπουδαία μέρη των    τον Ιωάννη Καποδίστρια, που ήταν     χαρτονόμισμα της ίδιας αξί-
         εποχών μας.                              ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας.     ας. Συμβολίζουν μία ιστορία,
            Άρα, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι      Σε άλλο χαρτονόμισμα βλέπουμε        έναν μύθο, μία ιστορική στιγ-
         από  τα κέρματα και  τα χαρτονομίσματα   το κρυφό σχολειό, που ήταν ένας      μή , ένα μνημείο ή ακόμα και
         των Δραχμών μαθαίνουμε, καταλαβαίνου-    μύθος- σύμβολο για πολλά χρόνια,     έναν σπουδαίο και σημαντικό
         με, συγκρίνουμε και βλέπουμε.            αλλά και τον Ευκλείδη, που ήταν      ήρωα σε όλη την ιστορία της
                                       Ματτέο     μαθηματικός της αρχαιότητας ή τον    Ελλάδας από την αρχαιότητα
                                                  Παπανικολάου που ήταν σημαντικός
                                                  γιατρός στη νεότερη Ελλάδα.          μέχρι σήμερα. Έτσι μέσα από
                                                                           Πέτρος      ένα αντικείμενο, όπως είναι
                                                                                       τα κέρματα και τα χαρτονομί-
                                                                                       σματα, μπορούμε να μάθου-
                                                                                       με ιστορία!
                                                                                                         Σωτηρία
       14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19